Veelgestelde vragen

✩ Hoe, waar en wanneer kan ik contactloos parkeerborden afhalen en terugbrengen?

Alle uitgebreide informatie over het 7/7 afhalen en terugbrengen via ons contactloos afhaalpunt kan je hier terugvinden.

✩ Ik heb de code en instructies voor het contactloos afhalen / terugbrengen van mijn gehuurde parkeerborden nog niet ontvangen. Wat moet ik doen?

Je ontvangt het document met code en instructies – na het plaatsen en afrekenen van je bestelling – binnen enkele uren in je mailbox. Controleer ook zeker je spam of ongewenste mailbox. Mocht je nog steeds niets ontvangen hebben dan neem je tijdens de kantooruren contact op via mail.

✩ Welk type parkeerborden heb ik nodig?

Voor een verhuis of container heeft u parkeerborden type E1 nodig. Wanneer je parkeerplaatsen voor werfwagens nodig hebt dan huur je type E9c. Type E3 huur je wanneer je een container of stelling op (een deel van) de rijbaan plaatst en het doorgaand verkeer aan de overzijde moet passeren. Het correcte type parkeerborden vind je ook terug op je vergunning. Wanneer wij de vergunning voor je aanvragen, controleren we nog eens of je het juiste type besteld hebt.

✩ Vragen jullie de vergunning voor het tijdelijk parkeerverbod voor ons aan?

Wij vragen de vergunning gratis aan wanneer je parkeerborden bij ons huurt en je bestelling minstens 15 werkdagen op voorhand plaatst via onze online verhuurtool. Hou rekening met het feit dat parkeerborden er volgens de verkeerswetgeving 48u op voorhand moeten staan. Voorbeeld: je parkeerverbod start op zaterdag = de parkeerborden moeten er ten laatste de donderdagochtend voor 6u ’s ochtends staan. Wij dienen geen spoedaanvragen in. Ben je te laat dan neem je zelf contact op met je stad of gemeente om een spoedaanvraag in te dienen. Uitgebreide informatie over het aanvragen van een tijdelijk parkeerverbod kan je hier terugvinden. Wij zijn niet verantwoordelijk voor aanvragen van vergunning die afgekeurd worden door de stad / gemeente of die door de stad / gemeente niet op tijd worden afgehandeld.

Kan ik meerdere verkeersborden en werfsignalisatie afhalen via het contactloos afhaalpunt?

Het is enkel mogelijk om tot maximaal 2 sets parkeerborden type E1, E3 of E9c af te halen en terug te brengen via het contactloos afhaalpunt. Kom je werfsignalisatie of een grotere bestelling (vb. materiaal voor een signalisatieplan) afhalen en terugbrengen dan kan dit uitsluitend op afspraak met het magazijn. Plaats je online bestelling en noteer bij het afrekenen wanneer je komt afhalen en terugbrengen. Het magazijn werkt uitsluitend op afspraak van maandag tot vrijdag tussen 8u en 17u. Afhalen en terugbrengen is niet mogelijk zonder afspraak.

✩ Wanneer gaat de plaatsings-en ophalingsronde door?

Deze gaat door van maandag tot vrijdag tussen 8u en 17u. Huurt u tot en met de vrijdagavond of tijdens het weekend dan gebeurt de ophaling op maandagochtend. U bent verantwoordelijk voor het gehuurde materiaal tot en met het moment van ophaling. Gelieve bij het indienen van je reservatie ook rekening te houden met het feit dat onze plaatsingen en ophaling enkel doorgaan van maandag tot vrijdag.

✩ Moet ik aanwezig zijn op het moment van plaatsing?

Neen. Na de plaatsing van de parkeerborden en/of de werfsignalisatie ontvangt u een mail met foto’s in uw mailbox. U ontvangt zowel de foto’s van de plaatsing zelf als de foto’s van de nummerplaten van de wagens die er op dat moment geparkeerd staan. Deze nummerplaten geeft u 48u op voorhand door aan de politie. De online link kan u terugvinden op uw vergunning.

✩ Wat moet ik doen na de plaatsing van de parkeerborden?

U geeft zelf de nummerplaten door van de wagens die er op het moment van de plaatsing staan. U ontvangt – indien wij de plaatsing voor u doen – een mail met foto’s van de plaatsing zelf en de nummerplaten van de wagens die er geparkeerd staan. U bent zelf verantwoordelijk om dit tijdig door te geven. Het doorgeven van de nummerplaten kan via de link op uw vergunning of via het online formulier ‘kennisgeving nummerplaten Stad Gent’. Wanneer u dit niet doet of de parkeerborden zelf te laat plaatst dan komt de politie niet wegtakelen, mochten er fout geparkeerde wagens staan tijdens het parkeerverbod.

✩ Welke data en uren mag ik laten noteren op de parkeerborden?

Alleen de effectieve datum / data van het parkeerverbod mogen genoteerd worden op de borden. U of wij plaatsen de parkeerborden steeds 48u op voorhand volgens de verkeerswetgeving. Op E1 en E3 borden wordt er standaard van 6u tot 22u op genoteerd tenzij u doorgeeft dat het parkeerverbod minder lang geldig is. Parkeerborden type E9c zijn uitsluitend geldig op weekdagen en dit van 7u tot 17u. Het is niet toegelaten om hiervan af te wijken.

Wanneer ik bij het afrekenen kies voor de optie ‘laten leveren en terug ophalen’ wordt signalisatie dan al meteen op de rijbaan gezet volgens het signalisatieplan?

Hou er rekening mee dat werfsignalisatie (vb. meerdere verkeersborden, werfbarelen, bakens etc.) voor je signalisatieplan steeds 1 werkdag op voorhand geleverd wordt. Dit wordt aan de kant van de rijbaan klaargezet en de volgende werkdag na je werkzaamheden terug opgehaald. Jij of de firma die de werken komt uitvoeren, mag de signalisatie pas ’s ochtends bij aanvang van de werken verschuiven op de rijbaan. Na de werken zet je alles terug aan de kant van de weg klaar voor ophaling door ons. Heb je graag dat wij ’s ochtends bij aanvang van de werken alles voor je klaarzetten? Stuur ons een mailtje voor een vrijblijvende offerte. Sets parkeerborden type E1, E3, E9c worden wel altijd – in tegenstelling tot werfsignalisatie – meteen geplaatst volgens de vergunning.

✩ In welke regio’s wordt er signalisatie geplaatst door jullie?

Er wordt dagelijks signalisatie geplaatst in regio Gent, Dendermonde en Aalst. Andere regio’s zijn ook mogelijk op aanvraag en mits kilometervergoeding. Contacteer ons via mail voor een offerte op maat.

✩ Waar en wanneer kan ik mijn gehuurde parkeerborden of werfsignalisatie afhalen?

Parkeerborden type E1, E3 en E9c kunnen contactloos afgehaald worden in ons pick up & GO afhaalpunt in de Scheeplosserstraat R0134 te Gent. Dit kan 7/7 tussen 7u en 21u. Bestel op weekdagen voor 12u en kom de dag erna je parkeerborden afhalen. Bestellingen die op vrijdag na 12u of tijdens het weekend geplaatst worden, kunnen op maandag na 12u afgehaald worden. Wanneer je meer dan 2 sets parkeerborden type E1, E3 of E9c of werfsignalisatie huurt dan past dit niet onze afhaalbox en dien je dit – op afspraak – af te halen in ons magazijn. Er kan een afspraak gemaakt worden van maandag tot vrijdag tussen 8u en 17u. De afspraak kan je maken via mail of ingeven bij je online bestelling. Zonder afspraak sta je steeds voor een gesloten poort van het magazijn.

✩ Hoelang op voorhand moet ik mijn bestelling plaatsen?

Indien wij de vergunning nog in orde moeten brengen dan plaats je de bestelling ten laatste 15 werkdagen op voorhand. Wanneer je zelf de vergunning in orde gebracht hebt dan raden we jou aan om zeker een week op voorhand te bestellen. In drukke periodes kan het zijn dat bepaalde artikelen allemaal verhuurd zijn of we een bepaald bord niet meer in stock hebben.

✩ Ben ik verplicht om een diefstalbescherming te nemen?

Een diefstalbescherming is optioneel en zorgt ervoor dat je huurt zonder zorgen. Wanneer je een diefstalbescherming neemt dan ben je gedekt in geval van diefstal, verlies of schade van het materiaal en worden er geen extra kosten in rekening gebracht. Zonder diefstalbescherming wordt er in geval van diefstal, verlies of schade van het materiaal een minimum schadevergoeding van €220 exclusief BTW aangerekend. Door bij parkeerbordenhuren.be te huren, ben je hiervan op de hoogte en ga je hier automatisch mee akkoord. Dit wordt ook opgenomen in het huurcontract dat voor de huurperiode via mail doorgestuurd wordt. Dit dient ondertekend te worden door beide partijen. Vanaf 1 maand huur en bij het huren van meerdere verkeersborden (vb. signalisatieplan) wordt er een huurwaarborg in rekening gebracht. Deze wordt teruggestort na afloop van de huurperiode.

✩ Wat moet ik doen in geval van diefstal of beschadiging van het materiaal?

In geval van diefstal, schade of verlies van (een deel van) het materiaal breng je ons zo snel mogelijk schriftelijk – via mail – op de hoogte. Diefstallen worden niet telefonisch gemeld. Wanneer je zelf signalisatie komt afhalen en terugbrengen, bezorg je ons de PV ook via mail. Wanneer de parkeerborden en / of werfsignalisatie door ons geplaatst wordt en op het moment van ophaling blijkt dat (een deel van) het materiaal niet meer aanwezig is op de locatie dan verwittigen wij onmiddellijk de politie. Zij doen een vaststelling en maken een PV op. Wij bezorgen je na de plaatsing ook altijd de foto’s van de plaatsing zelf als juridisch bewijsmateriaal.

✩ Ik wil signalisatie aankopen via de webshop. Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

De meeste producten worden steeds binnen de week aan huis / op de werf geleverd of staan binnen de week klaar voor afhaling in Gent. U kan er voor kiezen om het aangekochte materiaal – op afspraak – zelf af te halen in ons magazijn. Bij het afrekenen kan u een afspraak maken om van maandag tot vrijdag tussen 8u en 17u uw bestelling af te halen. Uw afspraak met het magazijn is pas definitief na bevestiging via mail. Indien u vragen heeft over uw bestelling of de levertijd dan kan u contact opnemen via mail.

✩ Kan ik het gehuurde materiaal nog annuleren?

Annuleren kan tot maximaal 5 werkdagen op voorhand. Er wordt bij terugbetaling wel een administratieve kost aangerekend van €5 excl. BTW. Kan je verhuis, levering of geplande werk niet doorgaan omwille van onvoorziene omstandigheden? In dat geval kan je ons tijdig verwittigen en dan verplaatsen we de huur naar een latere datum. Annulaties en wijzigingen moeten steeds schriftelijk – via mail – doorgegeven worden. Annuleren kan niet telefonisch.

✩ Is het mogelijk om te huren voor een langere periode?

Zeker en vast. Huur je meerdere sets parkeerborden, verkeersborden en/of heb je een signalisatieplan nodig dan kan je ons contacteren via mail voor een vrijblijvende offerte op maat.

✩ Wat moet ik doen als er op de dag van het parkeerverbod wagens geparkeerd staan?

In dat geval neem je contact op met de politie. Wanneer je in het bezit bent van een geldige vergunning en je de nummerplaten van de geparkeerde wagens bij een plaatsing tijdig hebt doorgegeven via het formulier ‘kennisgeving nummerplaten’ dan zal de politie de fout geparkeerde wagens wegtakelen.

KORTING HUURMATERIAAL APRIL

Huur je set parkeerborden online voor maandagavond 12 april en ontvang 10% op je bestelling met code april2021.

Promo enkel geldig voor verhuur.